Nadchodzące ochłodzenie sprawia, że coraz częściej myślimy o uzupełnieniu garderoby o sezonowe nowości. Sandały i klapki ustępują miejsca bardziej zabudowanym fasonom obuwia. W eleganckich stylizacjach z ostatniej kampanii wizerunkowej Wojas główną rolę grają mokasyny, kozaki, trzewiki i botki.
Hitem są przerysowane podeszwy, pogrubione platformy, wyraziste bieżniki. Znajdziemy je w botkach, trzewikach, kozakach, mokasynach, oksfordach, ale też w eleganckich pantoflach i butach sportowych. Cholewki większości kozaków kończą się na wysokości kolan, ale w tych najmodniejszych, neo-muszkieterkach, sięgają wysoko za! Silną pozycję mają wojskowe trzewiki, motorowe botki, sznurowane trapery. Kowbojki powróciły w klasycznej odsłonie, bez zbędnych ozdób. Obiektem pożądania są zapinane na pasek pantofle typu mary jane. W kanonie elegancji znalazł się styl preppy – modne lordsy, oksfordy i sztyblety. Buty zdobią klamry, łańcuchy, suwaki i kożuszkowe wykończenia. Nowością są sock boots – buty z dzianinową cholewką. W palecie barw dominuje czerń. Obok pojawia się neutralny beż, karmelowy brąz, złamana zieleń. Wyrazistymi akcentami w kolekcji są owocowa czerwień i wytrawny odcień bordo. Ale fashionistki z pewnością sięgną po złoto! Torebkom szyku dodaje faktura. Wytłoczenia imitujące skórę krokodyla lub węża, przeplatanki i pikowania. Wśród wielu efektownych modeli wyróżnia się dwukolorowa strukturalna torebka typu koszyk. Męska kolekcja obuwia balansuje pomiędzy klasyczną elegancją i stylem casual. Do garnituru można włożyć pantofle derby lub odważniej – lordsy. Swobodniejsze zestawienie uzupełnią brogsy czy sztyblety.
Projektanci Wojas lansują też combat boots i traperskie trzewiki. Sneakersy są wciąż na topie – z nutą retro, minimalistyczne lub inspirowane trekkingiem. W kolorystyce przeważa czerń oraz odcienie brązu. Wyrazistym akcentem jest czerwień.